Anul acesta, Colegiul Național Elena Ghiba Birta se pregătește să-și serbeze centenarul. Pe parcursul celor 100 de ani de existență, instituția de învățământ a cunoscut numeroase redefiniri identitare, în consonanță cu paradigmele educaționale ale vremurilor și cu cerințele, mereu în schimbare, ale comunității pe care a slujit-o.
Dincolo de toate aceste metamorfoze firești, colegiul arădean și-a fundamentat devenirea, de-a lungul unui veac, pe câteva constante: calitatea actului educațional, profesionalismul colectivului didactic și stimularea performanței școlare.
Rezultatele celor 13 elevi de liceu și de gimnaziu calificați la etapele naționale ale olimpiadelor școlare confirmă, încă o dată, că Ghiba Birta este un spațiu al emulației și al performanței. Dimensionarea actului educativ pornește, în această școală, de la premisa că fiecare elev are un „portofoliu” de predispoziții, de aptitudini, de așteptări și poate să se afirme, să se dezvolte, să aibă ceva de spus într-o direcție sau alta. Tocmai de aceea, profesorii de la Ghiba refuză omogenizarea elevilor prin programe educative unice și concep activități diferențiate, prin care aceștia își pot valorifica potențialul și aptitudinile.
Într-un context astfel gândit, învățarea nu mai este o povară, ci o plăcere, iar pentru cei dornici de performanță, devine o pasiune, chiar dacă presupune o muncă asiduă, prelungită mult peste limitele programului școlar. Elevul olimpic are un profil aparte, prin dorința de a cunoaște, prin nevoia de interogare a lumii și a sinelui, prin spirit creativ. Acesta respinge clișeul, prejudecata, iese din perimetrul conformismului și vrea să-și demonstreze că limitele pot fi împinse tot mai departe.
Paleta largă de discipline la care 13 elevi de la Ghiba sunt olimpici naționali – Istorie, Limba engleză, Limba latină, Psihologie, Educație tehnologică, Religie ortodoxă, Religie baptistă și penticostală, Istorie și societate în dimensiune virtuală – e o dovadă în plus că politica educațională a școlii promovează diversitatea, pluralitatea, încurajând elevii să aprofundeze domeniul spre care au aplecare.
Felicitări olimpicilor și profesorilor care i-au pregătit! Numele elevilor care vor reprezenta județul Arad la etapele naționale, precum și ale profesorilor coordonatori se regăsesc în lista de mai jos:
Timeea Dragomir, clasa a VIII-a A, Istorie (prof. Adrian Bucur)
Flavius Leonte, clasa a XII-a E, Istorie (prof. Adrian Bucur)
Alexandra Camelia Todor, clasa a XI-a E, Psihologie (prof. Monica Bulzan)
Cristiana Mirea, clasa a VIII-a B, Limba latină (prof. Laura Munteanu)
Ovidiu Țiu, clasa a IX-a E, Limba engleză (prof. Camelia Avramescu)
Teodora Danciu, clasa a X-a E, Limba engleză (prof. Camelia Avramescu)
Eduard Costea, clasa a XII-a E, Limba engleză (prof. Livia Marinescu)
Ștefan Raul Șchiopu, clasa a V-a A, Educație tehnologică (prof. Aurora Mangău)
Andreea Murariu, clasa a XII-a F, Religie ortodoxă (prof. Răzvan Surcel)
Naomi Natalia Grozav, clasa a XI-a C, Religie baptistă și penticostală (prof. Ioan Mirăuțe)
Laurențiu Kecskes, clasa a XII-a A, Istorie și societate în dimensiune virtuală (prof. Monica Bulzan)
Ardelean Raul, clasa a VII-a A, Limba engleză (prof. Tira Diana)
Răducan Alexandra, clasa a VII-a A, Limba engleză (prof. Tira Diana)